|
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży program profilaktyczny dla nauczycieli
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2298 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Program profilaktyczny przeznaczony jest dla nauczycieli szkoly podstawowej do prowadzenia zajęć profilaktycznych na temat bezpieczeństwa dzieci.
KONSPEKT
TEMAT:"Dobry i zły dotyk". Pogadanka na podst. opowiadania pt. "Przygoda Tomka" CELE-poznawczy: zapoznanie z treścią opowiadania i jego bohaterami. kształcący; słuchanie ze zrozumieniem, wyciągnięciem wniosków wychowczy: wdrazenie do ostroznego zawierania znajomości. METODY: słowno - poglądowe : słuchanie opow. i oglądanie ilustracji czynne: wyklejanie kolorowym papierem I gr. sylwetka chłopca II gr.sylwetka nieznajomego FORMA PRACY: praca zbiorowa praca indywidualna POMOCE: tresc opowiadania, ilustracje do opowiadania, szablony postaci
PRZEBIRG ZAJĘĆ CZEŚĆ WSTĘPNA
-Po zabawie ruchowej dzieci siadają na dywanie -Rozmowawprowadzająca do tematu - pytanie nauczyciela N: Czy lubicie spędzać czas wolny z rodzicami? U: (tak) Dowolne wypowiedzi dzieci N: Słyszycie, Piotruś i Marta lubią gdy tatuś sadza je na kolana i czyta ksiązki. Agatę i Wojtka gdy grzecznie sie bawią, mamusia głaszcze po głowce i daje buziaka na dobranoc. ............................. A co przydarzyło Tomkowi posłuchajcie sami. CZEŚĆ PIERWSZ 1. Słuchanie opowiadania pt. "Przygoda Tomka". Motywowanie dzieci do uwaznego słuchania poprzez zadawanie pytań dotyczących tekstu i ukazanie przygotowanych instrukcji. 1.1 Kto złapał piłkę chłopców?- omówienie ilustracji 1.2 Co zrobił nieznajomy, gdy Tomek popłakiwał? - ad.il.nr 2-wdrazanie dzieci do wypowiedzi pełnym zdaniem 1.3 Co jeszcze przydazyło sie Tomkowi? - omówienie ilustracji nr 3 1.4 Dobry a zły dotyk - jak je rozróznić? - samodzielne wypowiedzi dzieci 2. Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonywania pracy indywidualnej. Podział grupy na 2 zespoły. 3 Zabawa ruchowa (Zgadnij kto cie dotknął?) CZEŚĆ DRUGA 1. Wykonywanie prac przy stolikach. 1.1. Ocena i wystawa prac. 1.2. Sprzątanie miejsc pracy>
Beata Bartłomiejczyk
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|